Lenka Glasová

Bachelor's thesis

Manipulativní aspekty marketingu a jejich socioekonomické důsledky v současné společnosti

The manipulative aspects of marketing and their socio-economic consequences in contemporary society
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá manipulativními aspekty marketingu a jejich socioekonomickými důsledky v současné společnosti. Práce je rozdělena do šesti částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy marketingu a jeho zaměření. Dále manipulativní techniky a metody přesvědčivé komunikace a jejich využití v marketingu. Je zde poukázáno na důsledky marketingových metod pro společnost. V praktické …more
Abstract:
The bachelor thesis covers the manipulative aspects of marketing and their socio-economic consequences in contemporary society. It is divided into six parts. The theoretical part describes basic terms of marketing and its focus, moreover manipulative techniques and convincing communication methods and their using in marketing. It is pointed out here the implications of marketing methods for society …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 11. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: RNDr. Šárka Brychtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Glasová, Lenka. Manipulativní aspekty marketingu a jejich socioekonomické důsledky v současné společnosti. Pardubice, 2019. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní