Successful transformation from local to global for an airline – Vlada Shchotova
Vlada Shchotova
Bachelor's thesis
Successful transformation from local to global for an airline
Úspěšná transformace letecké společnosti z místní na globální
Abstract:
Moje diplomová práce nastolí téma úspěšné globalizace pro letecké společnosti. Jinými slovy, bude popsáno, jaké strategie by aerolinky měly použít k transformaci z lokálních společností na globální a také jaké taktiky jsou pochybné, aby pomohly k úspěchu. Aktuálnost práce dokládá současný počet leteckých společností, které se snaží expandovat na globální úrovni a stagnace v globalizaci leteckého průmyslu …moreAbstract:
My thesis will raise the topic of successful globalization for airlines. In other words, there will be described which strategies airlines should use to transform from local companies to global ones as well as which tactics are doubtful to be helpful in reaching success. The actuality of the thesis can be proved by the current number of airlines that are trying to expand on the global level and the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89045
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2023
- Supervisor: Vadim Semenenko
- Reader: Jaroslav Halík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89045
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Analysis of Selected Jet Fuel Price Hedging Strategies
Viktória Maciková -
Social media marketing strategies of Turkish airline companies
Mehmet Berkay Yungevis -
Jet fuel hedging strategies in the airline industry
Michal Mitrega -
Strategie vstupu vybrané firmy na zahraniční trh
Yulya Yagotintseva -
Projektové řešení expanze vybrané organizace
Dominik Batěk -
Krize jako příležitost k růstu prostřednictvím obchodní expanze v praxi podniku
Yuliia Kozyr -
Global marketing and local culture
Yumiko Sasahara -
Competing with Gigants. Survival Strategies for Local Companies in Global Market.
Nikita Yuskov