Utopie? Dystopie? Svoboda? (Jak přiblížit středoškolákům problém svobody) – Bc. Veronika Horáková
Bc. Veronika Horáková
Diplomová práce
Utopie? Dystopie? Svoboda? (Jak přiblížit středoškolákům problém svobody)
Utopia? Dystopia? Freedom? (How to explain the problem of freedom to high school students)
Anotace:
Práce se zabývá historicko-filozofickou analýzou utopických a dystopických idejí v souvislosti s filozofickými představami o svobodě. V práci jsou představeny základní koncepty pedagogiky a didaktiky, jejichž prostřednictvím se může zpracovávané téma stát plnohodnotnou součástí vzdělávacího procesu na gymnáziích. Hlavním cílem práce tedy je analyzování primárních děl z oblasti utopie, dystopie a svobody …víceAbstract:
The diploma theses focuses on historic and philosophic analysis of utopic and dystopic ideas in connection with philosophic freedom concepts. Basic pedagogic and didactic concepts are presented as a part of this thesis - due to these this can be an adequate part of the educational process on high schools (gymnasiums). The main objective of this thesis is the analysis of primary writings from the areas …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 6. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bvzz5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2012
- Vedoucí: doc. PhDr. Ivana Holzbachová, CSc.
- Oponent: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství základů společenských věd pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Inovativní prvky ve výuce filozofie na středních školách
Jana Beničáková -
Výuka politické filozofie na gymnáziu
Kateřina JABŮRKOVÁ -
Studium filozofie na středních školách a jeho problémy v České republice
Ellen KOSTŘIBOVÁ -
Výuka české filozofie na gymnáziu
Pavla Šafaříková -
Výuka filozofie na gymnáziích
Ester BEDNARZOVÁ -
Výuka filozofie Ladislava Klímy na gymnáziích
Lenka Lukůvková -
Výuka filozofie a etiky na gymnáziích jako prostředek k rozvoji morálního uvažování a jednání žáků
Petra Chvojková -
Stav profesní přípravy učitelů společenských věd se zaměřením na tematický obor filozofie
Zuzana CIESLAROVÁ