An analysis of the differences between the advertisements of health and nutrition-related products addressed at adults and children – Bc. Lucie HALTOFOVÁ
Bc. Lucie HALTOFOVÁ
Bachelor's thesis
An analysis of the differences between the advertisements of health and nutrition-related products addressed at adults and children
An analysis of the differences between the advertisements of health and nutrition-related products addressed at adults and children
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the differences between the language used in advertisements, which are addressed at adults and children. Analysed ads are focused on advertising health and nutrition-related products. The theoretical contains primarily general information on advertising discourse, the language of advertising and, moreover it includes information on advertisement connected …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat rozdíly v jazyku požívaném v reklamách, které jsou určeny pro dospělé a děti. Zkoumané reklamy jsou zaměřeny na zdraví a produkty související s výživou. Teoretická část se zaměřuje primárně na obecné pojednání o reklamním diskurzu, jazyk užívaný v reklamách a stručně pojednává také o reklamách souvisejících se zdravím. Praktická část je založena na analýze …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HALTOFOVÁ, Lucie. \textit{An analysis of the differences between the advertisements of health and nutrition-related products addressed at adults and children}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/bxlc9h/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HALTOFOVÁ, Lucie. An analysis of the differences between the advertisements of health and nutrition-related products addressed at adults and children. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Jazyková analýza reklamních sloganů značek pracích prostředků
Tereza Bočková -
Jazyková analýza českých a ruských reklamních sloganů na kosmetické výrobky
Agata KOLKOVÁ -
Analýza reklamní kampaně Kofoly jako možné téma mediální výchovy ve výuce 2. stupně ZŠ
Tomáš SMOLKA -
Jazyková analýza tištěných a mluvených reklamních sloganů
Kristýna DROZDOVÁ -
Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb
Kateřina Chytková -
Jazyková analýza vybraných reklam umístěných na sociálních sítích
Kristýna Nováková -
JAZYKOVÁ ANALÝZA REKLAMNÍCH SLOGANŮ
Veronika Trčková -
Analýza jazykových prostředků v reklamách na mobilní operátory a nápoje
Leona Jenčová