Ing. Roman Vávra
absolventská práce studenta CŽV
Adaptační proces začínajícího učitele
The adaptation process of a beginning teacher
Abstract:
Tato práce pojednává o adaptačním období začínajících učitelů, což je časové období, po které si začínající učitel zvyká na novou roli, kterou má ztvárnit. Učí se žít v novém prostředí, s novými spolupracovníky, se žáky a seznamuje se s administrativou spojenou s touto profesí. Pojednává se zde o tom, jak by se mělo se začínajícími učiteli zacházet, kde a jak jim podat pomocnou ruku, ale taky o naslouchání …moreAbstract:
This thesis discusses the adaptation period of beginning teachers, which is the period of time after which the beginning teacher gets used to the new role he is supposed to play. He learns to live in a new environment, with new colleagues, with pupils and gets to know the administration associated with this profession. It deals here with how beginning teachers should be treated, where and how to give …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 5. 10. 2023
- Supervisor: Ing. Přemysl Doležal, MBA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÁVRA, Roman. \textit{Adaptační proces začínajícího učitele}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/bxn7wd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Začínající učitel a ICT
Michal Rambousek -
Adaptační období pro začínající učitele – srovnání koncepce v Rakousku a České republice
Veronika Klusoňová -
Začínající učitel na vybrané běžné základní škole pohledem hlavního aktéra
Monika Zahrádková -
Začínající učitel na 1. stupni základní školy
Pavlína KLAUDOVÁ -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková -
Růst a utváření učitelské role v souvislosti s poutní cestou do Santiaga de Compostela
Denisa NOVÁČKOVÁ -
Role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole
Tereza Topenčíková -
Role asistenta pedagoga v oblasti podpory a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ
Anežka FRÁNOVÁ