Bc. Ladislav Špitálský
Master's thesis
Segmentace klientů autoservisů
Customer segmentation of car services
Abstract:
Diplomová práce se zabývá segmentací klientů autoservisů. Teoretická část práce se věnuje segmentaci trhu a shlukovou analýzou. Na základě rešerše odborné literatury je v první části práce vysvětlena podstata a proces segmentace trhu. Práce se zaměřuje na segmentační proměnné vhodné pro segmentaci trhu. Dále se práce zabývá popisem shlukové a faktorové analýzy, které lze použít při segmentaci trhu …moreAbstract:
This thesis deals with customer segmentation of car services. Theoretical part of the work deals with market segmentation and cluster analysis. Based on the works of various authors the first part defines the process of market segmentation, its principle and role. The work is centred on the segmentation variables that can be used in market segmentation. Furthermore, the work is focuses on the description …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Vladimíra Vlčková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Špitálský, Ladislav. Segmentace klientů autoservisů. Pardubice, 2014. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta chemicko-technologickáUniversity of Pardubice
Faculty of Chemical TechnologyMaster programme / field:
Chemical and Process Engineering / Economy and Management of Chemical and Food Industry
Theses on a related topic
-
Segmentace autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na spolupráci s výrobci a distributory autoolejů
Alena Hejnová -
Segmentace zákazníků obchodní společnosti s využitím metod shlukové analýzy
Markéta Nesrstová -
Segmentace zákazníků shlukovou analýzou pro marketingové účely
Marek Vocílka -
segmentace zákazníků v odvětví telekomunikací
Markéta Rytinová -
Segmentace trhu vybrané kategorie zdravotnických prostředků
Pavlína Gorolová -
Segmentace kosmetického trhu v České republice
Tomáš Ježek -
Segmentace trhu ekoproduktů
Daniel Vrána -
Segmentace trhu a shluková analýza
Jaroslav Zuzák