Lucie Slezáková
Master's thesis
Exportní strategie ČR se zaměřením na Maroko
Export Strategy of the Czech Republic with focus on Morocco
Abstract:
Cílem diplomové práce je charakterizovat exportní strategii České republiky pro období 2012-2020 a zhodnotit, zda je Maroko právem zařazeno mezi zájmové země definované touto strategií. První část práce obsahuje teoretické vymezení pojmů, především popisuje jednotlivé teorie mezinárodního obchodu. Druhá část se věnuje vysvětlení pojmu obchodní politiky a vývoji exportní politiky České republiky. Ve …moreAbstract:
The aim of this thesis is to characterize the current export strategy of the Czech Republic and analyze whether Morocco has potential for Czech entrepreneurs and companies. The first part of the thesis describes theories of international trade. The second part is dedicated to explain the term trade policy and to describe the development of export policy of the Czech Republic. In the third part there …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 2. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49332
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2016
- Supervisor: Martina Jiránková
- Reader: Pavel Neumann
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49332
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Possibility of a Czech company doing business in China
Yuan Xu -
Internationalisation of business and global marketing
Oleksandra Sokalska -
Family business in Ukraine – its problems, opportunities and challenges
Valeriia Kabanova -
Inovace business modelu společnosti RM-SPORT s.r.o.
Marek Matějů -
Inovace služeb hotelu prostřednictvím přístupu business model canvas
Nikol Machová -
Tvorba business modelu britské kavárny poskytující výuku angličtiny
Marie Hutařová -
Business opportunities for domestic and foreign companies to enter China's oral care products market
Zhuofan Jiang -
Economic evaluation of business opportunities in fashion industry in the CR
Daria Chervonaya