Hoang Duc Nguyen
Bachelor's thesis
Vietnamské a české povědomí o CSR
Vietnamese and Czech perception of CSR
Abstract:
Práce je zaměřena na povědomí o konceptu CSR mezi Čechy a Vietnamci. Hlavním cílem práce je zjistit zda kulturní původ a povědomí o CSR spolu mají nějaký vztah. Sekundárním cílem je zjistit zda má povědomí o CSR vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů. Bakalářská práce je rozdělena do tří částí. První dvě části se věnují teoretické části práce, kde se čtenář seznámí s pojmem CSR a poté i kulturními …moreAbstract:
The thesis is focused on raising awareness about the concept of CSR (Corporate Social Responsibility) among Czechs and Vietnamese. The main objective of the work is to determine whether cultural background and awareness of CSR are related. The secondary objective is to find out whether awareness of CSR influences consumer purchasing decisions. The bachelor's thesis is divided into three parts. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91022
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2023
- Supervisor: Kamila Matysová
- Reader: Jitka Volfová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91022
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
A Cross-Cultural Analysis of Consumer Behaviour on the Indian and Czech Beer Markets
Bineesh Bino -
Effectiveness of Sex in the Advertisement: Compar ison of Consumer Reaction of British and Japanese
Uyuki Tanaka -
Consumer culture and symbolic boundaries
Zhanibek Sagymbay -
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Film consumption behaviour of generation Y
Maryia Novikava -
Cunsumer Behaviour within Cosmetic Industry with Focus on the Czech Republic
Petra Širatovská -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Spotřební chování vybrané cílové skupiny v regionu Mikulovsko
Diana Cintulová