MgA. Tereza BONAVENTUROVÁ
Master's thesis
Ztraceno v prostoru
Lost in Space
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Ztraceno v prostoru" se věnuje reklamě ve veřejném prostoru v kontextu českých měst za posledních bezmála 30 let. Jejím hlavním cílem je především prvotní seznámení s touto problematikou, která zahrnuje její důležité aspekty, jako je historie a možná příčina, aktuální podoba i právní rámec, včetně možných řešení. Dále představuje důležité projekty a ukotvení pojmu v kontextu …moreAbstract:
The diploma thesis "Lost in Space" deals with advertising in public space in the context of Czech cities in the past 30 years. Its main objective is first and foremost an introduction to this issue, which includes its important aspects such as history and possible cause, current form and legal framework, including possible solutions. It also presents important projects and anchoring the concept in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2018
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: Lukáš Jasanský
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BONAVENTUROVÁ, Tereza. Ztraceno v prostoru. Ústí nad Labem, 2018. diplomová práce (MgA.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designuJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of Art and DesignMaster programme / field:
Fine Art / Photography and Time-Based Media - Photography
Theses on a related topic
-
Reklama, jako umění ve veřejném prostoru
Eliška Novotná -
Umění a reklama - vzájemné vztahy a vlivy - historický vývoj jevů
Veronika Rejfířová -
Reklama & street art jako legální a nelegální formy privatizace veřejného prostoru.
Milena Pelinková -
Vyhodnotenie Koncepce rozvoja kultúry mesta Myjavy na roky 2010 - 2015 a návrh ideového východiska pre vznik nového koncepčného materiálu pre rozvoj kultúry mesta Myjava
Ľubomír Kubík -
Percepcia urbánneho priestoru v procese plánovania rozvoja mesta. Príklad mesta Šternberk
Lucia BRISUDOVÁ -
Transformácia mesta Košice prostredníctvom kultúry a kreatívneho priemyslu
Martin Dani -
Súčasná premena vonkajšej reklamy a jej vplyv na vizuál verejných priestorov mesta Bratislava
Terézia Buková -
Kubistická architektúra v Bratislave ako súčasť výstavby mesta v 20. rokoch 20. storočia
Nina Hlavienková