Povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní záměry spotřebitelů v České republice – Esther Bimpongmaa Oppong
Esther Bimpongmaa Oppong
Master's thesis
Povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní záměry spotřebitelů v České republice
Dark Patterns Awareness and its Influence on Consumer Purchasing Intentions in the Czech Republic
Dark Patterns Awareness and its Influence on Consumer Purchasing Intentions in the Czech Republic
Abstract:
The aim of the study is to explore Dark patterns awareness and its influence on consumer purchasing inclinations in the Czech Republic. The research is divided into four sections: theoretical, methodology, analytical, and project proposal. The theoretical part reviews the relevant literature to explain all the key aspects of dark patterns to fully understand the findings of the research. The methodology …moreAbstract:
Cílem diplomové práce je prozkoumat povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní chování spotřebitelů v České republice. Práce je rozdělena do čtyř částí: teoretické, metodické, analytické a návrhové. V teoretické části jsou provedena rešerše relevantní literatury s cílem vysvětlit všechny klíčové aspekty dark patterns pro plné pochopení výsledků výzkumu. Metodická část podrobněji vysvětluje nástroje …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
OPPONG, Esther Bimpongmaa. \textit{Povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní záměry spotřebitelů v České republice}. Online. Master's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2023. Available from: https://theses.cz/id/c5i20o/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Oppong, Esther Bimpongmaa. Povědomí o dark patterns a jejich vliv na nákupní záměry spotřebitelů v České republice. Zlín, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communications
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.