Nikola Švejdová

Bachelor's thesis

Vývoj product placementu v české a slovenské kinematografii v letech 2000-2019

Development of Product Placement in Czech and Slovak Cinematography in the Years 2000-2019
Abstract:
Tato práce se zabývá způsoby používání product placementu v českých a slovenských filmech promítaných v kinech v letech 2000-2019. Jako metoda výzkumu byla vybrána obsahová analýza jednotlivých filmů, na jejímž základě byla umístění značek posouzena dle několika vybraných kritérií. Jako vzorek bylo vybráno dvanáct filmů a časové období rozděleno na dvě dekády (2000-2009 a 2010-2019). Každé tři filmy …more
Abstract:
This paper deals with the ways of using product placement in Czech and Slovak films screened in cinemas during the years 2000-2019. The content analysis of individual films was chosen as a research method, the placement of brands was assessed according to several selected criteria. Twelve films were selected as a sample and the time period was divided into two decades (2000-2009 and 2010-2019). Every …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Eliška Káčerková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Švejdová, Nikola. Vývoj product placementu v české a slovenské kinematografii v letech 2000-2019. Zlín, 2021. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe