Lenka Kafková

Bachelor's thesis

Podprahová reklama z pohledu psychologie

Subliminal advertising from a psychology perspective
Abstract:
Hlavním tématem této bakalářské práce je problematika uchopení pojmu podprahové reklamy a jeho výklad primárně z pohledu psychologie. Cílem práce je tak zanalyzovat psychologické faktory a jevy popisující podprahové vnímání, na jehož základě došlo ke vzniku fenoménu podprahových sdělení, a poukázat na nejasnou interpretaci v praxi. Důraz je kladen převážně na procesy smyslového a kognitivního vnímání …more
Abstract:
The main topic of this bachelor thesis is the concept of subliminal advertising and its interpretation, primarily from a psychology perspective. The aim of the thesis is to analyse psychological factors and phenomena describing subliminal perception, which laid the foundations for subliminal advertising, and to point out differences in interpretation in practice. Emphasis is placed on both, sensory …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2018
  • Supervisor: Tereza Králová
  • Reader: Pavlína Honsová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73632