Online trends and sentiment and their possible application in stock market prediction – Josef Stehno
Josef Stehno
Bachelor's thesis
Online trends and sentiment and their possible application in stock market prediction
Online trends and sentiment and their possible application in stock market prediction
Abstract:
Cílem této práce je zkoumání informací obsažených v aktivitě uživatelů na internetu. Soustředím se na dva zdroje dat, Google Trends a sentiment obsažený v příspěvcích na StockTwits. Pro tyto data zkoumám korelaci mezi procentuálními změnami a procentuálními změnami veličin popisujících vývoj akciového trhu. Ekonomické testování má tři fáze: prvně testování pomocí metody nejmenších čtverců, následně …moreAbstract:
The goal of this thesis is to assess information contained in internet user's activity. I focus on two sources of data: Google Trends and sentiment contained in StockTwits posts. For both of them I examine the correlation of its percentage changes and percentage changes of variables describing the stock market development. Econometric testing consists of three phases, first is Least Squares Method …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/46724
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2015
- Supervisor: Pavla Vozárová
- Reader: Klára Čermáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/46724
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
The Stock Portfolio Selection at Chinese Stock Market
Boyang Li -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský -
Pracovní trh České republiky v kontextu zahraniční pracovní síly (Pracovní trh zahraničních osob v ČR)
Luboš Zíka -
Metody vstupu na zahraniční trh se zaměřením na švédský trh
Nikola Chalupská -
Kritická analýza vstupu společnosti na německý trh a porovnání s analýzou expanze společnosti na polský trh
Roman Novák -
Trh práce ve vybraném regionu
Klára Široká -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Vstup již zavedené firmy na slovenský trh
Sebastian Wolf