Dynamical Optimization of Budget Allocation in Paid Search Advertising – Vít Mrňávek
Vít Mrňávek
Diplomová práce
Dynamical Optimization of Budget Allocation in Paid Search Advertising
Dynamical Optimization of Budget Allocation in Paid Search Advertising
Anotace:
Nowadays, digital marketing has an unshakeable role in the modern marketing mix. Within the online marketing ecosystem, paid search advertising (Sklik, Google Ads, Bing Ads, etc.) is a marketing channel positioned very close to the actual purchase. Therefore, its efficiency is mostly measured in terms of ROI and PPC (paid-per-click). Marketing budgets are still often allocated manually, mostly with …víceAbstract:
Nowadays, digital marketing has an unshakeable role in the modern marketing mix. Within the online marketing ecosystem, paid search advertising (Sklik, Google Ads, Bing Ads, etc.) is a marketing channel positioned very close to the actual purchase. Therefore, its efficiency is mostly measured in terms of ROI and PPC (paid-per-click). Marketing budgets are still often allocated manually, mostly with …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 12. 2021
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/85023
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 2. 2022
- Vedoucí: Michal Černý
- Oponent: Ondřej Sokol
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85023
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Kvantitativní metody v ekonomice / Quantitative Economic Analysis
Práce na příbuzné téma
-
Strategic Marketing Plan for TCC online: What marketing strategy should the online business apply to succeed internationally?
Kathrin Decknerová -
Online Marketing as a Part of Marketing Communication of a Small Business
Elina Soitu -
Online marketing pro online supermarket
Tereza Drtinová -
Binary Options Online Trading Through Mobile and Online Marketing Communication
Irakli Baiadze -
Online marketing stratégia pre vstup firmy na zahraničný trh
Samuel Chmurovič -
Jak pandemie COVID-19 proměnila online marketing rapových umělců v České republice?
Andrej Filous -
Online marketing communication and Consumer behavior at Dhathri Ayurveda Pvt. Ltd.
Visakh Raj -
Marketing 4.0 Comparison of Online Marketing and Communication Trends in Sustainable Fashion in the Czech Republic and in the United Kingdom
Alžběta Jílková