Blogování v sebeprezentaci českých „beauty“ blogerek – Bc. Hana Bendžíková
Bc. Hana Bendžíková
Master's thesis
Blogování v sebeprezentaci českých „beauty“ blogerek
Blogging in self-presentation of Czech "beauty" bloggers
Abstract:
Diplomová práce se věnuje sebeprezentaci českých „beauty“ blogerek. Autorka v ní představuje rychle se rozvíjející fenomén „beauty“ blogování v ČR, analyzuje, konceptuálně uchopuje a kategorizuje pojetí samotného blogování ve veřejné sebeprezentaci blogujících v tomto specifickém prostředí. Při konceptualizaci sebeprezentace přitom vychází především z dramaturgické sociologie Ervinga Goffmana [Goffman …moreAbstract:
The thesis focuses on self-presentation of Czech „beauty“ bloggers. The author presents a fast growing phenomenon of „beauty“ blogging in the Czech Republic, analyzes, categorizes and grasps the concept of blogging itself as observed in public self-presentation of bloggers in this specific environment. The conceptualization of self-presentation is based primarily on Erving Goffman's dramaturgical sociology …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 1. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rno4f/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2015
- Supervisor: Mgr. Eva Šlesingerová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Psychologické aspekty blogování
Karla LELKOVÁ -
Blog jako marketingový nástroj malé a střední firmy
Monika Petrovická -
Firemní blog jako marketingový nástroj
Petra Lustigová -
Blog jako marketingový projekt
Lucie Piedová -
Blog jako prostředek marketingové komunikace v oboru Fashion Business
Natálie Kotková -
Módní blog jako marketingový nástroj
Lucie Ehrenbergerová -
Blog jako marketingový nástroj v oboru kosmetiky
Tereza Bartová -
Translation with Commentary: informational fitness blog articles
Hana BYRTUSOVÁ