Bc. Sabina Lavrik

Master's thesis

Consumer culture and symbolic boundaries

Consumer culture and symbolic boundaries
Abstract:
Práce zkoumá existenci symbolických hranic v konzumní kultuře. Výsledky výzkumu svědčí o důležitosti pochopení potřeb zákazníka a identifikace jeho motivů a symbolických hranic v moderním spotřebitelském světě. Případová studie dvou nejúspěšnějších značek Swarovski a Pandora analyzovaná v praktické části práce odhaluje a dokazuje teoretickou část důležitosti výzkumu a neustálého zlepšování služeb zákazníkům …more
Abstract:
The thesis investigates the existence of symbolic boundaries in consumer culture. The findings of the research testify the importance of understanding the needs of the customer and identifying his motives and symbolic boundaries in the modern consumer centric world. The case study of two the most successful brands Swarovski and Pandora analyzed in practical part of the thesis reveals and proves the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní