Bc. Petra Šebková
Master's thesis
Hodnocení ve výuce německého jazyka
Evaluation in teaching German language
Abstract:
Diplomová práce „Hodnocení ve výuce německého jazyka“ se zabývá ověřováním znalostí ve výuce jazyka německého. Teoretická část vysvětluje pojmy školní hodnocení, jazykové prostředky a řečové dovednosti. Zabývá se rovněž typologií úkolů a cvičení, které je možné použít k ověřování jazykových prostředků a řečových dovedností. V neposlední řadě je teoretická část věnována typickým chybám vyplývajících …moreAbstract:
The diploma thesis “Evaluation in German Language Teaching” deals with the validation of knowledge in German language teaching. The theoretical part explains the terms school evaluation, language means and language skills. It also deals with the typology of tasks and exercises that can be used to authenticate language means and language skills. Finally, the theoretical part is devoted to the typical …moreKeywords
školní hodnocení principy hodnocení funkce hodnocení hodnotící činnosti ve třídě typologie testových úkolů jazykové prostředky řečové dovednosti chyba school evaluation evaluation principles evaluation functions evaluation activities in a class typology of test tasks language means language skills mistake
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/przjk/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2015
- Supervisor: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
- Reader: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství dějepisu pro základní školy
Theses on a related topic
-
Training and developmental activities evaluation in a company
Ahmed Ameen Mohamed -
Diagnostická činnost v praxi učitele na 1. stupni ZŠ pro zlepšení kvality života žáků ve třídě
Hana Koblihová -
Hudební činnosti ve věkově heterogenní třídě mateřské školy
Eliška KÁZECKÁ -
Aplikace multisenzorického přístupu ve vzdělávání dětí přípravné třídy
Anežka Tušinovská -
Výtvarné činnosti v mateřské škole ve třídě věkově heterogenní
Simona KLABOCHOVÁ -
Formative Evaluation als Evaluationsinstrument im DaF-Unterricht an ausgewählten Schulen in der Region Ústí nad Labem
Lenka TRENTMANN -
Evaluating learners' progress - self-evaluation
Veronika Zahálková -
Evaluating learners' progress - self-evaluation
Veronika Zahálková