Aneta Holíková

Bachelor's thesis

A Discourse Analysis of E-shop Perfume Descriptions

A Discourse Analysis of E-shop Perfume Descriptions
Abstract:
This bachelor's thesis deals with e-shop perfume descriptions which serve as important persuasive tools in perfume advertising. For purposes of the thesis 80 perfume descriptions were collected randomly from British and American e-shops. From an overall sample of 80 descriptions, forty focus on perfumes for men and forty on perfumes for women. The aim of this thesis is to discover and analyze the engaging …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá produktovými popisy parfémů umístěnými na e-shopech, které slouží jako významný reklamní nástroj pro přesvědčení zákazníka. Pro účel práce bylo náhodně sesbíráno 80 popisů z britského a amerických e-shopů, z nichž polovina je zaměřena na parfémy pro muže a polovina na parfémy pro ženy. Cílem této práce je analyzovat jednotlivé diskurzivní strategie, které jsou použity …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Katarína Nemčoková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Holíková, Aneta. A Discourse Analysis of E-shop Perfume Descriptions. Zlín, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe