Možnosti zpracování dat v neuromarketingu – Bc. Veronika Chvojková
Bc. Veronika Chvojková
Diplomová práce
Možnosti zpracování dat v neuromarketingu
Possibilities of Neuromarketing Data Processing
Anotace:
Ve své diplomové práci se zabývám relativně nově vzniklou disciplínou, neuromarketingem. Tento vědní obor se zabývá funkcemi mozku při nákupním rozhodování spotřebitele, zkoumá jeho procesy a blíže specifikuje lidské jednání a faktory, které ho ovlivňují. Teoretická část začíná definováním samotného pojmu neuromarketing, jeho historií a vznikem. Pokračuje charakteristikou metod a biomedicínské techniky …víceAbstract:
Diploma thesis deals with relatively newly formed subject area, neuromarketing. This field of study deals with the functions of the brain in purchasing decision-making of consumers analyses its processes and specifies in detail the human behaviour and factors by which it is influenced. The theoretical part of the thesis initially gives a definition of the term neuromarketing, describes its history …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 4. 2016
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/yiynq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2016
- Vedoucí: Ing. Pavel Rosenlacher
- Oponent: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Drivers of Consumer Behaviour of Apple and Samsung Users in Uzbekistan
Sitora Salieva -
The influence of marketing stimuli on consumer (purchasing) behaviour in times of COVID-19. A comparative study on personality types and the context of subcultures.
Robin Dekker -
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Nikola Slováková -
Consumer behaviour as a reflection of level of financial intelligence
Margarita Zhunussova -
Analysis of Consumer Behaviour while Purchasing Food during a Crisis
Adéla Hejnová