Bc. Veronika Chvojková

Master's thesis

Možnosti zpracování dat v neuromarketingu

Possibilities of Neuromarketing Data Processing
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám relativně nově vzniklou disciplínou, neuromarketingem. Tento vědní obor se zabývá funkcemi mozku při nákupním rozhodování spotřebitele, zkoumá jeho procesy a blíže specifikuje lidské jednání a faktory, které ho ovlivňují. Teoretická část začíná definováním samotného pojmu neuromarketing, jeho historií a vznikem. Pokračuje charakteristikou metod a biomedicínské techniky …more
Abstract:
Diploma thesis deals with relatively newly formed subject area, neuromarketing. This field of study deals with the functions of the brain in purchasing decision-making of consumers analyses its processes and specifies in detail the human behaviour and factors by which it is influenced. The theoretical part of the thesis initially gives a definition of the term neuromarketing, describes its history …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2016
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní