Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci – Bc. Kateřina Ščučková
Bc. Kateřina Ščučková
Master's thesis
Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci
Product placement - legislation and its place in marketing communications
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou product placementu – jako nové formy komunikace. Zařazuje jej do marketingové komunikace a zmiňuje ostatní současné marketingové trendy. Dále řeší jeho právní vymezení a legislativu, měření jeho efektivnosti a určuje výhody a nevýhody. Nakonec je provedena obsahová analýza product placementu ve dvou vybraných filmech, díky kterým je vyvrácen předpoklad, že poměr …moreAbstract:
The Diploma thesis applies the issue of product placement – as a new approach of communication. The thesis classifies product placement into marketing communications and mention other marketing trends. It deals with legal definition and legislation, measurement of effectiveness and determines its advantages and disadvantages. The last part is pursued to content analysis of product placement in two …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ysd6l/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2014
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Dušan Hebort, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Efektivnost státu při reakci na nové trendy kriminality
Petra Pelikánová -
Nové trendy v marketingové komunikaci
Yana Galkina -
Nové trendy implementace ERP systémů (SaaS řešení a jeho perspektivy)
Natalya Chernykh -
Nové marketingové trendy jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniku
Alena Krýchová -
Nové trendy v mediaci v kontextu podnikového prostředí
Jitka Grundová -
Nové trendy a smart řešení v logistice
Ladislav Šepeľa -
Efektivnost virového marketingu v IT firmách
Jan Urbík -
Vládní podpora alternativním energiím a její efektivnost
Eva Kolouchová