Bc. Kateřina Ščučková

Master's thesis

Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci

Product placement - legislation and its place in marketing communications
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou product placementu – jako nové formy komunikace. Zařazuje jej do marketingové komunikace a zmiňuje ostatní současné marketingové trendy. Dále řeší jeho právní vymezení a legislativu, měření jeho efektivnosti a určuje výhody a nevýhody. Nakonec je provedena obsahová analýza product placementu ve dvou vybraných filmech, díky kterým je vyvrácen předpoklad, že poměr …more
Abstract:
The Diploma thesis applies the issue of product placement – as a new approach of communication. The thesis classifies product placement into marketing communications and mention other marketing trends. It deals with legal definition and legislation, measurement of effectiveness and determines its advantages and disadvantages. The last part is pursued to content analysis of product placement in two …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Dušan Hebort, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní