Mgr. Vladimír Fajstavr

Master's thesis

Klamavá reklama v EU a v českém právu

Misleading Advertising in EU and in the Czech Law
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou klamavé reklamy v České republice a v Evropské unii. Klamavá reklama je zde rozebírána především jako nekalosoutěžní delikt, proto se práce věnuje i analýze generální klauzule nekalé soutěže. Stranou předmětu zájmu diplomové práce není ani dotčená právní regulace reklamy a to na úrovni práva českého i na úrovni komunitárního práva. Stěžejní právní předpisy …more
Abstract:
This thesis focuses on misleading advertising in the Czech Republic and in the European Union. Misleading advertising is here analyzed primarily as an unfair competition offense, therefore, this thesis deals with the analysis of the general clause of unfair competition. This piece assays the legal regulation of advertising in the Czech law and in the European Community law too. The central laws the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2009
  • Supervisor: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta