Bc. Kristýna Schwarzová

Master's thesis

Proč generace Millennials nechodí do galerií? Aktuální podoby marketingových strategií ve světových galeriích s případovou studií Moravské galerie v Brně

Why does not the Millennials generation go to galleries? Current forms of marketing strategies in world galleries with a case study of the Moravian Gallery in Brno
Abstract:
V předložené práci se věnujeme problematice současné generace tzv. Millennials, která vyrůstala již plně pod vlivem digitálních médií a internetové sítě. K technologiím již přistupuje jako k naprosté samozřejmosti a žití on-line je pro ni v mnoha ohledech stejně důležité jako žití reálné. Naší ambicí je na základě analýzy aktuálních tendencí ve světovém muzejním a galerijním marketing u nalézt možné …more
Abstract:
In the presented thesis we are dealing with the issue of the current generation Millennials, which has already grown under the influence of digital media and Internet network. It is already approaching technology as a matter of course, and living online is, in many respects, as important as living real. Our ambition is analyse current trends in world museum and gallery marketing, find ways to communicate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 1. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 2. 2018
  • Supervisor: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta