Pavla Španihelová

Master's thesis

Srovnání nákupní cesty zákazníků v kamenných prodejnách a při online prodeji

Comparison of the shopping journey of customers in brick-and-mortar stores and e-shops
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjištění a popsání možností ovlivnění nákupní cesty v kamenných prodejnách a při online prodeji potravin. Teoretická část je věnována poznatkům a pojmům z oblasti spotřebního chování, nákupního chování, ale také vyčleněním jednotlivých metod ovlivnění nákupní cesty a tím oslovení zákazníka. V další, metodologické části, jsou popsány použité metody výzkumu (rozhovor a anketa …more
Abstract:
The aim of this thesis is to identify and describe the possibilities of influencing the shopping journey in brick-and-mortar grocery stores and food e-shops. The theoretical part is devoted to knowledge and concepts from the field of consumption behavior, shopping behavior, but also to the selection of individual methods of influencing the shopping journey and thus addressing the customer. In the next …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2023
  • Supervisor: Markéta Procházková
  • Reader: Klára Hašová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88158