Kytarová transkripce violoncellových suit J. S. Bacha – Jaroslav Minář
Jaroslav Minář
Diplomová práce
Kytarová transkripce violoncellových suit J. S. Bacha
GUITAR TRANSCRIPTION OF THE VIOLONCELLO SUITES BY J. S. BACH
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na první tři violoncellové suity Johanna Sebastiana Bacha z pohledu problematiky kytarových transkripcí a interpretace. Úvodní část stručně představí vznik díla, barokní suitu obecně a historický kontext interpretace J. S. Bacha na kytaru. Dále se práce věnuje pochopení originálního zápisu a následné úpravě pro kytaru včetně řešení prstokladů. Všechny související otázky …víceAbstract:
The diploma thesis focuses on the first three suites for cello by Johann Sebastian Bach from the point of view of guitar transcription and interpretation. The introductory part briefly introduces the origin of the work, the Baroque suite in general and the historical context of interpretation the Bach's music on the guitar. Furthermore, the work is devoted to understanding the original notation and …víceKlíčová slova
suitaKlíčová slova
violoncelloKlíčová slova
kytaraKlíčová slova
transkripce (hudba)Klíčová slova
hudební analýzaKlíčová slova
loutna
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/17908
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2022
- Vedoucí: Ozren MUTAK
- Oponent: Petr SAIDL
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 3. 11. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Kytara
Práce na příbuzné téma
-
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková -
Interpretace koncertu A dur QV5:217 J. J. Quantze na modelu jeho flétny
Anežka Levová -
Interpretace skladeb vybraných českých autorů 19. století na dobové varhany
Adéla Venclová -
Srovnání způsobu hry a interpretace na barokní traverso a flétnu současného typu
Anežka Šejnohová -
Management profesionálních těles provozujících historicky poučenou interpretaci staré hudby.
Aneta Dlasková -
Klavírní dílo Jana Václava Hugo Voříška (1791 - 1825) v kontextu dobové tvorby a jeho interpretace dnes
Petra Matějová -
Interpretace loutnových transkripcí skladeb J.S.Bacha na kytaru
Ozren Mutak -
Současná barokní interpretace
Markéta Čepická