Deutsch für die Krankenschwester, ein Sprachführer in der Krankenpflege – Bc. Bohdana Blatná
Bc. Bohdana Blatná
Bachelor's thesis
Deutsch für die Krankenschwester, ein Sprachführer in der Krankenpflege
German for nurses, nursering care guide.
Abstract:
Knowledge of the professional language is an essential part in communication in professional life. This is the reason why there is a big stress to teaching professional languages at secondary schools, because each profession has different needs and the base of vocabularies. The target of this bachelor work is to create a German language guide for nurses, which contains not only professional vocabulary …moreAbstract:
Odborný jazyk přestavuje nedílnou součást odborné komunikace v profesním životě. Tento zřetel by měl být zohledňován i v rámci výuky cizích jazyků na středních odborných školách, neboť každá profese vyžaduje pro výkon povolání odlišnou odbornou slovní zásobu. Cílem této bakalářské práce je vytvoření německého jazykového průvodce pro zdravotní sestry, který obsahuje nejen odbornou slovní zásobu, ale …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wiwup/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2016
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alena Kovářová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
Professional Preparation of Future Lower Secondary School Teachers in Using Information and Communication Technologies in the Context of Teaching English as a Foreign Language
Xiaojun WANG -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Ausgewählte Lehrwerke aus Sicht der Schüler/innen und Lehrer/innen - Lehrwerkanalyse und Befragung
Kateřina Krejčiříková -
Analyse der Lehrwerke aus phonetischer Sicht - "Sprechen Sie Deutsch?" und "Němčina pro samouky"
Michaela Chládková -
Jazykové kompetence žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce cizího jazyka
Věra Navrátilová