Lukáš JIRSA
Bachelor's thesis
Cyklus ilustrací
Ray Bradbury - sbírka povídek Kaleidoskop
A cycle of illustrations on a literary topic
Abstract:
Skici v digitální formě. Realizace šesti obrazů na námět povídek od Raye Bradburyho. Malba na sololit o rozměrech 110 x 150 cm. Téma je sci-fi, horor, fantasy. Malba pod pravidlem: "Co je ve stínu, není vidět." Účelem je nechat diváka hledat informace v obraze. Tajemná, ponurá a dramatická atmosféra. Obrazy na motivy povídek: Jezero; Burácení hromu; Dlouhý déšť; Volání v mlze; Drak; Hoši, pěstujte …moreAbstract:
Sketches in digital form. Implementation of six paintings on the theme of stories by Ray Bradbury. Painting on hardboard measuring 110 x 150 cm. The theme is sci-fi, horror, fantasy. Painting respecting the rule: "What is in the shade, is not seen." The purpose is to let the audience look for information in the image. Mysterious, gloomy and dramatic atmosphere. Pictures on the stories: A lake; Sound …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Doc. akad. mal. Josef Mištera
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
JIRSA, Lukáš. Cyklus ilustrací. Plzeň, 2015. bakalářská práce (BcA.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta designu a umění Ladislava SutnaraVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Ladislav Sutnar Faculty of Design and ArtBachelor programme / field:
Fine Arts / Illustration and Graphic Art, specialization Media and Didactic Illustration
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.