Ing. Nina Baťková

Master's thesis

Ovlivňuje reklama způsob života společnosti?

Does advertisement influence the functioning of society?
Abstract:
Diplomová práce se zabývá reklamou a ovlivňováním společnosti. První část vysvětluje pojem „reklama“, zabývá jejím vznikem, historií a přeměnou v jeden z nejúčinnějších prvků působení na moderní společnost. Přináší pohled na reklamu jako na proces komunikace a popisuje, jak tento proces probíhá. Dále se věnuje psychologii reklamy a vlivům reklamy na chování a rozhodování zákazníků. Důraz je však kladen …more
Abstract:
This thesis deals with advertising and influencing society. The first part explains the term "advertising", deals with the origins, history and transformation into one of the most effective elements influence on modern society. Takes a look at advertising as a process of communication and describes how this process occurs. It also discusses the psychology of advertising and advertising influences on …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze