Bc. Marcela Řeháková
Bachelor's thesis
Ochrana spotřebitele
Consumer's Protection
Abstract:
Bakalářská práce „Ochrana spotřebitele” se zabývá problematikou ochrany spotřebitele z historického hlediska po současnost a její ukotvení v legislativě České republiky. Předkládá instituce a instituty k ochraně spotřebitele. Nejvýznamnější je poslední část práce, ve které lze nalézt postupy od reklamace vadného zboží či služeb po podání soudní žaloby, práce obsahuje i vzory dopisů.Abstract:
Bachelor thesis “Consumer´s Protection” focuses on problematics from history up to present time and its anchor in the legislation system of the Czech Republic. Thesis points out the institutions and institutes which serve to protect consumer. The most important is the last part of work in which can be found the instructions starting from complaint of faulty goods or services going further up to filling …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2015
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/ogvvx/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 9. 2015
- Supervisor: JUDr. Martin Steininger
- Reader: JUDr. Natália Mansella, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISBanking Institute/College of Banking
Bachelor programme / field:
Banking / Legal Administration in Undertaking
Theses on a related topic
-
Vliv velikosti organizace na spotřebitelská očekávání a/nebo hodnocení
Tereza Schützová -
Vliv velikosti organizace na spotřebitelská očekávání a hodnocení
Eduard Palovchyk -
Marketingová komunikace u vybrané nestátní neziskové organizace v oblasti ochrany spotřebitele
Eliška RAPAČOVÁ -
Reklamace a reklamační řízení v maloobchodním prostředí
Vlasta Hladíková