Anna Maslikova

Master's thesis

Growth strategies for Czech car dealerships facing market disruptions: case study of Autosalon Klokočka

Růstové strategie českých autobazarů čelících narušení trhu: případová studie Autosalonu Klokočka
Abstract:
Pandemie COVID-19 urychlila probíhající změny na světovém automobilovém trhu. Narušení dodavatelského řetězce, vzestup témat CASE, zasahování výrobců do distribučních kanálů - všechny tyto faktory přispívají k tomu, že stávající obchodní model autosalonů nebude v příštích 3 až 5 letech dostačující. Přesvědčivé důkazy o probíhající transformaci a její složitosti přinášíme na globálním i českém trhu …more
Abstract:
The COVID-19 pandemic has accelerated the ongoing transition in the global automobile market. Disruptions of the supply chain, rise of CASE topics, manufacturers’ meddling with distribution channels - all these factors contribute to the notion that the existing business model of car dealerships will not be sufficient in the next 3 to 5 years. We provide compelling evidence of the ongoing transition …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2022
  • Supervisor: Ladislav Tyll
  • Reader: Natálie Badie

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86889