Bc. Alesia Mukhina

Master's thesis

Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení

The Utilisation of Celebrities in cosmetic’s advertising in magazines
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice využití celebrity v reklamě, psychologii, vlivu reklamy na chování a postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této diplomové práce je referovat o podstatě základních způsobů a forem, kterými reklama působí na spotřebitele, prozkoumat využití celebrity v reklamě, zhodnotit ukázky reklamy a zjistit, jaké techniky se používají při tvorbě reklamy na kosmetiku …more
Abstract:
This thesis is devoted to the use of celebrities in advertising, psychology, and to the influence of advertising on the behavior and attitudes of people in their everyday lives. The aim of this thesis is to develop the essence of the fundamental ways and forms that occur consumers, to explore the use of celebrities in advertising, to evaluate advertising samples and identify techniques and images that …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication