Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení – Bc. Alesia Mukhina
Bc. Alesia Mukhina
Master's thesis
Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení
The Utilisation of Celebrities in cosmetic’s advertising in magazines
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice využití celebrity v reklamě, psychologii, vlivu reklamy na chování a postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této diplomové práce je referovat o podstatě základních způsobů a forem, kterými reklama působí na spotřebitele, prozkoumat využití celebrity v reklamě, zhodnotit ukázky reklamy a zjistit, jaké techniky se používají při tvorbě reklamy na kosmetiku …moreAbstract:
This thesis is devoted to the use of celebrities in advertising, psychology, and to the influence of advertising on the behavior and attitudes of people in their everyday lives. The aim of this thesis is to develop the essence of the fundamental ways and forms that occur consumers, to explore the use of celebrities in advertising, to evaluate advertising samples and identify techniques and images that …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fwj2f/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy
Nikol Dimitrovová -
Psychologická analýza obsahu reklamy
Ksenia Anufrieva -
Psychologická analýza obsahu reklamy
Mariya Ryzhikova -
Využití celebrity v reklamním sdělení Poštovní spořitelny
Petra Hůrková -
Význam celebrity v propagaci značek.
Patrik Rychlý -
Emoce žáků mladšího školního věku
Tereza Vodičková -
Emoce a jejich vliv na herecký projev
Hana Drozdová -
Emoce ve vnitropodnikové komunikaci podniků
Jana Míková