Vojtěch Rýdl

Bachelor's thesis

Možnosti gamifikace a aplikovaní herních myšlenek v podnikovém prostředí

Possibilities of gamification and applying gaming ideas in a corporate environment
Abstract:
Hlavním tématem této práce je gamifikace, neboli využití herních mechanismů v neherním prostředí, a její možnosti v podnikovém prostředí se zaměřením na oblast informačních technologií. První dvě kapitoly přináší souhrn základních poznatků z literatury, teoretický náhled na gamifikaci, a souhrn úspěšných příkladů aplikace herních prvků, systematicky rozdělených do tří oborů souvisejících s informatikou …more
Abstract:
The main topic of this thesis is gamification, in sense of using game mechanics in a non-game environment, and its possibilities in the business environment, with focus on information systems and information science. The first two chapters provide a summary of basic knowledge from literature, theory of gamification, and summarize the examples of successful application of gamification, divided into …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 11. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2013
  • Supervisor: Michal Šebesta
  • Reader: Tomáš Bruckner

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/37175