Ing. Klára Valentková

Bachelor's thesis

Proces budování značky Apple, Inc. a faktory, které ho ovlivňují

Brand Building Process of Brand Apple, Inc. and Factors which Affect
Abstract:
Odborná studie zaměřená na problematiku brand buildingu. Cíl této práce je jasné definování forem vývoje, budování značky a uvedení nejdůležitějších faktorů, který tento proces ovlivňují v rovině teoretické a následné zobrazení na příkladu konkrétní značky Apple, Inc., jenž je jednou z nejvýznamnějších a nejdynamičtějších značek dnešní doby.
Abstract:
This case study focuses on brand building issues. The aim of this thesis is to define clearly the development phases of a brand and to name the most important factors that affect this process in the theoretical part and subsequently to show the acquired theoretical knowledge on a particular case – The Apple brand – which is one of the most significant and most dynamic brands of all times.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: Ing. Tereza Dvořáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní