Proces budování značky Apple, Inc. a faktory, které ho ovlivňují – Ing. Klára Valentková
Ing. Klára Valentková
Bachelor's thesis
Proces budování značky Apple, Inc. a faktory, které ho ovlivňují
Brand Building Process of Brand Apple, Inc. and Factors which Affect
Abstract:
Odborná studie zaměřená na problematiku brand buildingu. Cíl této práce je jasné definování forem vývoje, budování značky a uvedení nejdůležitějších faktorů, který tento proces ovlivňují v rovině teoretické a následné zobrazení na příkladu konkrétní značky Apple, Inc., jenž je jednou z nejvýznamnějších a nejdynamičtějších značek dnešní doby.Abstract:
This case study focuses on brand building issues. The aim of this thesis is to define clearly the development phases of a brand and to name the most important factors that affect this process in the theoretical part and subsequently to show the acquired theoretical knowledge on a particular case – The Apple brand – which is one of the most significant and most dynamic brands of all times.Keywords
Značka budování značky procesy vývoje značky vize značky organizační kultura cíle značky audit vnějšího prostředí značky podstata značky interní implementace značky zdroje značky ohodnocení značky marketing marketingová komunikace. Brand brand building development processes of a brand brand vision company’s culture aims of brand audit of brand external environment essence of a brand internal implementation of a brand resources of a brand brand evaluation marketing communication.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/e12ci/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Ing. Tereza Dvořáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Brand audit vybrané značky
Karin Lörincová -
Brand audit maloobchodního podniku s luxusní módou Studio Cielo jako nástroj pro jeho posílení pozice na trhu
Dominika Zíková -
Effects of the environmental measures of ZSNP, a.s. on internal and external environment
Lucia Klimková -
Analysis of the internal and external Gazprom's environment
Alfiya Syraeva -
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Identification and Management of Positive/ Negative Factors Influencing the Implementation of a Business Strategic Plan
Rustam Sabitov -
Design and implementation of a computational pipeline for the detection of CACTA DNA transposons in plant genomes
Jakub Ratajík -
Improving air quality in borders regions. A study of exffective implementation of a low emission zone in Maastricht
Jasper Gruiters