Analýza sentimentu v příspěvcích na sociální síti Twitter – Mgr. Josef Buryan
Mgr. Josef Buryan
Bachelor's thesis
Analýza sentimentu v příspěvcích na sociální síti Twitter
Twitter contributions sentiment analysis
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou sentimentu na sociální síti Twitter za pomocí jazykového korpusu. V první části je popsána problematika sentimentu na sociálních sítích a navržen postup analýzy pomocí n-gramů. Další část popisuje problémy, ke kterým dochází při analyzování sentimentu na krátkém textu. Následuje porovnání nástrojů zabývajících se analýzou sentimentu na sociální síti Twitter. Závěr popisuje …moreAbstract:
This thesis deals with the sentiment analysis of the social network Twitter using text corpus. In the first part there are the described matters of sentiment on social networks and there is also the designed process of analysis which uses n-grams. The next part focuses on the problems which are typical for the sentiment analysis of a short text. This part is followed by a chapter about comparing tools …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/huz29/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Luděk Bártek, Ph.D.
- Reader: RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Analýza sentimentu pro komentáře na sociálních sítích pomocí řešení úlohy klasifikace
Olha Arsenych -
Analýza sentimentu na sociální síti Twitter
Jakub HAIN -
Analýza sentimentu príspevkov sociálnej siete Twitter
Lenka Šťastná -
Analýza sentimentu fotbalových tweetů
Damir Kan -
Výkonnost cloudových platforem při určení sentimentu
Daniel Dvořák -
Predikce akciových výnosů pomocí analýzy sentimentu sociálních médií
Patrik Charamza -
Soft computingové techniky pro analýzu sentimentu a výběr příznaků
Raphael Kwaku Botchway -
Sociální CRM se zaměřením na analýzu sentimentu
Martin Kohout