Bc. Eva CZERNEROVÁ, DiS.

Master's thesis

Účinek mentoringu na začínajícího učitele v rámci adaptačního procesu

The effect of mentoring on a beginning teacher in the adaptation process
Abstract:
Diplomová práce se věnuje účinku mentoringu na začínajícího učitele v adaptačním procesu, zároveň hledá, zdali je současný mentoring opravdu smysluplný a neuvádí zbytečně profesně mladé pedagogy do stresových situací s přihlédnutím na jejich osobnost věk a vzdělání rodičů. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První pojednává o učitelích obecně, následující dvě podkapitoly nastiňují problematiku …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on the effect of mentoring on a novice teacher in the adaptation process; at the same time it seeks to find whether the current mentoring is really meaningful and does not unnecessarily put novice teachers into stressful situations, taking into account their personality, their age and the education of their parents. The theoretical part is divided into three chapters. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 3. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Milan Chmura, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

CZERNEROVÁ, Eva. Účinek mentoringu na začínajícího učitele v rámci adaptačního procesu. Ostrava, 2024. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta