Iva SOUKUPOVÁ

Bachelor's thesis

Translation with commentary: popular scientific text

Translation with commentary: popular scientific text
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the problems of translation of a popular scientific text. It provides a stylistic analysis of three different popular scientific texts that have been translated from English to Czech using different strategies, which are explained in this paper. The texts are analysed on the scale from most basic units to the textual level. The commentary deals with the issues of …more
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat problematiku překladu populárně naučného textu. Práce obsahuje stylistickou analýzu tří odlišných populárně naučných textů, které byly přeloženy z češtiny do angličtiny za pomoci různých strategií, které jsou v této práci objasněny. Text je analyzován v rozsahu od základních jednotek až po úroveň textovou. Komentáře se zabývají problémy jako jsou terminologie, slovosled …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2011
Accessible from:: 31. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 8. 2011
  • Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SOUKUPOVÁ, Iva. Translation with commentary: popular scientific text. Ostrava, 2011. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 31.5.2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 31. 5. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / Anglický jazyk a literatura - Francouzský jazyk a literatura

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.