Dopady kulturní globalizace na chování české společnosti – Alice Vránová
Alice Vránová
Bachelor's thesis
Dopady kulturní globalizace na chování české společnosti
The impact of cultural globalization on czech society
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zhodnotit dopady kulturní globalizace na chování české společnosti. Práce ověřuje předpoklad, že s postupnou propojeností ekonomických vztahů, dochází k ovlivňování spotřebních vzorců a český spotřebitel lehce přijal model "masové spotřeby". První část práce přináší obecný popis globalizace se zaměřením na ekonomickou a kulturní oblast. Druhá část práce se věnuje dopadům kulturní …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the impact of cultural globalization on Czech society. This thesis examines the assumption that the gradual interconnection of economic relations homogenizes consumer behavior and Czech consumer has easily accepted model of "mass consumption". The first part provides a general description of globalization, focusing on the economic and cultural area. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/35297
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2013
- Supervisor: Jana Vlčková
- Reader: Monika Erbenová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/35297
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Globalizace a lokalizace hip-hopové kultury
Adéla Linhartová -
The Influence of Globalization on Czech and Turkish Cultural Identity
Markéta Růžičková -
Globalization and its impact on business strategies
Stepan Solovyev -
Angličtina jako nástroj globalizace
Tereza Tkáčová -
Globalizace a její dopady na společnost
Petr Petřík -
Fenomén jihokorejské kulturní vlny v kontextu globalizace
Michaela Roupcová -
Módní časopisy jako poslové globalizace?
Martina Tlachová -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova