Mgr. Martin Ondryáš

Diplomová práce

Education as a Tool of Power: Ethnocentrism, Ethnocide, and Power Displacement in Selected Contemporary Memoirs of Indian Residential School Survivors

Education as a Tool of Power: Ethnocentrism, Ethnocide, and Power Displacement in Selected Contemporary Memoirs of Indian Residential School Survivors
Anotace:
Tato práce se zabývá tématem rezidenčních škol pro původní obyvatele Kanady se speciálním zaměřením na témata etnocentrismu, etnocidy a narušení struktury moci v komunitách původních obyvatel v důsledku vlivu povinného vzdělávání dětí původních obyvatel v rezidenčních školách. Práce analyzuje zmíněné koncepty ve čtyřech memoárech publikovaných autory, kteří tyto rezidenční školy navštěvovali, těmito …více
Abstract:
This thesis deals with the topic of Indian residential schools in Canada and the concepts of ethnocentrism, ethnocide, and the disruption power balance in the Indigenous communities as a result of the influence of the Indian residential school policy. The thesis analyses these concepts in four contemporary memoirs of the residential school survivors: Theodore Fontaine’s Broken Circle: The Dark Legacy …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 20. 6. 2022
  • Vedoucí: Mgr. Pavla Buchtová
  • Oponent: M.A. Michael George

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta