Acceleration Data Structure Construction for Ray tracing – Mgr. Marek Vinkler, Ph.D.
Mgr. Marek Vinkler, Ph.D.
Advanced ('rigorózní') thesis
Acceleration Data Structure Construction for Ray tracing
Acceleration Data Structure Construction for Ray tracing
Abstract:
Základní úlohou počítačové grafiky je vykreslování dvoudimenzionálního obrazu ze vstupního popisu scény, který je většinou třídimenzionální. Speciálním případem této úlohy je fotorealistické vykreslování, které tvoří výsledný obraz fyzikálně korektními postupy. Fotorealistická vizualizace nachází uplatnění v široké škále oborů od vědecké vizualizace, přes počítačem podporované projektování v automobilovém …moreAbstract:
The basic task of computer graphics is to synthetize a two-dimensional image from the input scene description which is mostly three-dimensional. A special case of this task is photorealistic rendering which computes the resulting image by physically-based methods. Photorealistic visualization is used in a variety of industries ranging from scientific visualization, computer-aided design in car industry …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 11. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f8946/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 1. 2013
- Reader: doc. Ing. Jiří Bittner, Ph.D., doc. RNDr. Pavel Matula, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Informatics / Computer Graphics
Theses on a related topic
-
Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing
Marek Vinkler -
Ray tracing na architektuře CUDA
Lukáš Bidmon -
Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing
Marek Vinkler -
Bi-directional path tracing na GPU
Vilém Otte -
Interaktivní ray tracing pomocí NVIDIA OptiX
Miroslav Lisoň -
Path tracing on GPU
Vilém Otte -
Pathtracing pomocí technologie CUDA
Radovan Fekeč -
GPU acceleration of the continuous heterogeneity analysis in Xmipp
Dávid Šutor