Bc. Regina Fíčková, DiS.

Master's thesis

Etika jako nástroj marketingové komunikace podniku

The Value of Ethics as a Corporate Marketing Communications Tool
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na etiku a její využití jako nástroje marketingové komunikace podniku. Teoretická část se zpočátku věnuje historii a vývoji etiky. Následně jsou kapitoly zaměřeny na vztah etiky, ekonomiky a marketingu. Je také rozpracována problematika integrace etických nástrojů do podniku. Praktická část je poté rozdělena na dva tematické celky. První je zaměřen na informace získané …more
Abstract:
This diploma thesis is focussed on the value of ethics as a corporate marketing communications tool. The theoretical part is dedicated to the history and development of ethics at the beginning. Subsequently, the chapters concentrate on a relationship between ethics, economics and marketing. There is also elaboration of ethical tools integration into a company. The practical part is then divided into …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní