Adéla VONŠOVSKÁ

Bachelor's thesis

Moderní písně podporující osvojení autentické výslovnosti anglického jazyka

Popular Modern Songs Supporting the Acquisition of Native-like Pronunciation
Abstract:
This bachelor's thesis work identifies popular modern songs that offer suitable input for the acquisition of English with learners at the age of 3 to 5 years, focusing on native-like pronunciation. It briefly describes the brain processes involved while the children are exposed to the spoken target language and then suggests the effects of songs on phonetical language acquisition. It then presents …more
Abstract:
V této bakalářské práci identifikujeme současné moderní písně, vhodné pro děti ve věku 3 až 5 let, které mohou pomoci s osvojením anglického jazyka. V teoretické části práce jsou stručně popsány mozkové procesy dítěte při aktivním poslechu hudby a následně jsou prezentován tři skupiny kritérií se sedmi specifickými kritérii pro výběr vhodných písní s bližším zaměřením na autentickou výslovnost přijaté …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jana Pavlíková, Ph.D., M.A.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VONŠOVSKÁ, Adéla. Moderní písně podporující osvojení autentické výslovnosti anglického jazyka. Ústí nad Labem, 2024. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta