Marketingová analýza ekologicky šetrných výrobků – Hana Volfová
Hana Volfová
Bachelor's thesis
Marketingová analýza ekologicky šetrných výrobků
Marketing analysis of environmentally friendly products
Abstract:
Ekologicky šetrný výrobek je jedním z dobrovolných nástrojů tržní ekonomiky. Toto environmentální značení poskytuje spotřebitelům prostřednictvím ekoznačky jistotu toho, že výrobek splňuje veškeré požadavky pro ochranu životního prostředí. Je také nástrojem marketingu, kdy společnosti propagují výrobky označené ekoznačkou za účelem zvýšení poptávky po zboží.Práce se zabývá pojmem označení Ekologicky …moreAbstract:
Environmentally friendly product is one of the voluntary tools of the market economy. This environmental labeling provides consumers fact that Ecolabel product meets all the requirements for environmental protection. It is also a marketing tool when companies promote eco-labeled products in order to increase demand for goods.The work deals with the concept label "Environmentally friendly product" and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2017
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOLFOVÁ, Hana. \textit{Marketingová analýza ekologicky šetrných výrobků}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Forestry and Wood Sciences. 2017. Available from: https://theses.cz/id/cye3a6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta lesnická a dřevařskáCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Forestry and Wood SciencesBachelor programme / field:
Landscaping / Landscape Technical and Administration Services
Theses on a related topic
-
Vietnamese Consumers Behavior Towards Environmentally Friendly Products
Ha Linh Do -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Consumers Perception towards Eco-friendly Products
Denisa Šenkeříková -
Výukový program - ekologicky šetrný spotřebitel
Petra JIRÁČKOVÁ -
Dopad výroby a spotřeby ekologicky šetrných oděvů na životní prostředí
Sandra Trejtnarová -
Vývoj certifikace ekologicky šetrných výrobků a služeb na území EU
Andrea Holíková -
Marketingová analýza uvedení nového ekologicky šetrného výrobku na trh vyrobeného ze sběrového papíru.
Jana Melecká -
Marketingová analýza podmínek nezbytných pro uvedení ekologicky šetrného výrobku na vybraný segment trhu.
Kristýna Rojíčková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights