Analyzer of Japanese Texts for Language Learning Purposes – Bc. Alexander Macinský
Bc. Alexander Macinský
Master's thesis
Analyzer of Japanese Texts for Language Learning Purposes
Analyzer of Japanese Texts for Language Learning Purposes
Anotácia:
Japončina používa tri rôzne písma. Nemá medzery medzi slovami. A jej gramatika je iná ako gramatika európskych jazykov. To vytvára vysokú vstupnú bariéru pre začínajúcich študentov japonského jazyka. Tieto skutočnosti nás motivovali k implementácii systému, ktorý analyzuje japonské texty a uľahčuje ich čítanie a porozumenie. Systém na vstupe dostane japonský text, spracuje ho a vytvorí výstup vo formáte …viacAbstract:
Japanese uses three different writing scripts. It does not use spaces between words. And its grammar is dissimilar to that of European languages. This creates a high entry barrier for beginning Japanese language learners. These facts motivated us to implement a system that analyzes Japanese texts and makes them easier to read and understand. The system gets plain Japanese text on input, processes it …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/opw9s/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 1. 2023
- Vedúci: RNDr. Zuzana Nevěřilová, Ph.D.
- Oponent: RNDr. Adam Rambousek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / odbor:
Artificial intelligence and data processing / Natural language processing
Práce na příbuzné téma
-
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
The impact of fanfiction on language learning and language acquisition
Sandra Lužová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Mobile Language Applications as Tools in Second Language Learning.
Filip Staněk -
Sketch Grammar for Japanese
Jakub Roháček