Typy spotřebitelů. Psychologické přístupy k typologii. – Bc. Ivana Jonecová
Bc. Ivana Jonecová
Master's thesis
Typy spotřebitelů. Psychologické přístupy k typologii.
Types of consumers. Psychological approaches to the typology.
Abstract:
The thesis deals with the types of consumers, particularly in terms of psychological approach. Based on theoretical and practical outcomes, the work seeks to show the undeniable importance of typology for marketing communication. Typology helps easier and better defining of the target groups. The theoretical part deals with man's personality and exhaustive description of typologies based on psychological …viacAbstract:
Diplomová práca sa zaoberá typmi spotrebiteľov a to predovšetkým v zmysle psychologického prístupu. Na základe teoretických a praktických výstupov sa práca snaží preukázať nesporný význam jednotlivých typológii pre marketingovú komunikáciu. Typológie pomáhajú ľahšiemu a presnejšiemu definovaniu cieľových skupín. Teoretická časť práce sa venuje osobnosti človeka a vyčerpávajúcemu popisu typológií na …viacKľúčové slová
Kľúčové slová Marketing komunikácia reklama psychológia osobnosť spotrebiteľ typológia psychické javy psychické procesy nákupné chovanie segmentácia trhu životný štýl Keywords Marketing communications advertising psychology personality consumer typology psychic phenomena mental processes buying behavior market segmentation lifestyle
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/cqtk3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2011
- Vedúci: PhDr. Marek Matějka
- Oponent: PhDr. Jiří Němec
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / odbor:
Economics and Management / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
Volný čas a životní styl žáků II. stupně základní školy v Poličce
Libuše Stachová -
Strategický marketing v bankovom sektore
Zuzana Zubková -
Principles of market segmentation in tourism industry
Larisa Teterina -
Analysis of current segmentation procedures within the 3M Industry and Transportation Department and recommendations for future segmentation approaches
Verena Breitbach -
Market Segmantation and Analysis of Customer Behaviour
Ekaterina Mochalova -
Marketing Approaches Implementation in Contemporary Tourism Industry
Oleksandra Gladchenko -
Green marketing
Michal Ďuriník -
Vplyv značky na nákupné chovanie spotrebiteľov na trhu s kozmetikou
Mária Trubanová