Bc. Romana VESELÁ

Master's thesis

Učební strategie u žáků s SPU se zaměřením na výuku čtení a psaní.

Learning strategie for students with specific disabilities of learning specialy intent on reading and writing.
Abstract:
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje 3 kapitoly, ve kterých jsou popsány základní pojmy specifických poruch učení, historie, současnost, příčiny a projevy těchto poruch, dále diagnostika, reedukace a kompenzace specifických poruch učení. Praktická část obsahuje 4 kapitoly, které se zabývají cílem a úkoly, metodologií, charakteristikou zkoumaného vzorku …more
Abstract:
The thesis is divided into theoretical and practical. The theoretical part contains three chapters describe the basic concepts of specific learning disabilities, history, present, causes and manifestations of these disorders, as well as diagnostics, compensation and reeducation spacific learning disabilities. The practical part contains four chapters that deal with goals and objectives, methodology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2011
Identifier: 14008

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2011
  • Supervisor: PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VESELÁ, Romana. Učební strategie u žáků s SPU se zaměřením na výuku čtení a psaní.. Ostrava, 2011. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 08. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta