David Král

Master's thesis

Influence of cultural predispositions on consumer behaviour in the UK

Vliv kulturních predispozic na spotřebitelské chování ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska
Abstract:
Cílem této práce je provedení analýzy dopadu kulturních tendencí na spotřebitelské chování v Britském kulturním prostředí. Autor využívá Hofstedeho teorii kulturních dimenzí k vymezení jedinečnosti Britských kulturních tendencí, jejichž výsledky následně porovnává s Holandskými a Ukrajinskými kulturními tendencemi. Dále autor analyzuje komunikační strategie vybraných firem ve dvou produktových kategoriích …more
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the impact of cultural tendencies on consumer behaviour in the British cultural environment. The author uses Hofstede’s Cultural Dimensions theory to demonstrate the uniqueness of British cultural tendencies and then benchmarks it to Dutch and Ukrainian cultural tendencies. Next, the author investigates the communication of a few selected companies in two product …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 9. 2022
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Radek Tahal

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/87957