Influence of cultural predispositions on consumer behaviour in the UK – David Král
David Král
Master's thesis
Influence of cultural predispositions on consumer behaviour in the UK
Vliv kulturních predispozic na spotřebitelské chování ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska
Abstract:
Cílem této práce je provedení analýzy dopadu kulturních tendencí na spotřebitelské chování v Britském kulturním prostředí. Autor využívá Hofstedeho teorii kulturních dimenzí k vymezení jedinečnosti Britských kulturních tendencí, jejichž výsledky následně porovnává s Holandskými a Ukrajinskými kulturními tendencemi. Dále autor analyzuje komunikační strategie vybraných firem ve dvou produktových kategoriích …moreAbstract:
The aim of this thesis is to analyse the impact of cultural tendencies on consumer behaviour in the British cultural environment. The author uses Hofstede’s Cultural Dimensions theory to demonstrate the uniqueness of British cultural tendencies and then benchmarks it to Dutch and Ukrainian cultural tendencies. Next, the author investigates the communication of a few selected companies in two product …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87957
Thesis defence
- Date of defence: 27. 9. 2022
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Radek Tahal
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87957
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
StarDance jako globální televizní formát: komparativní analýza české a britské verze pořadu s důrazem na efekty glokalizace a kulturní hybridizace
Kateřina Vítková -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto -
Communication education strategy to reduce food waste at the consumer level with a focus on fruit and vegetables
Anna Bambasová -
Reklama, spotřební chování a plánování komunikační strategie
Aleš Zalabák -
Návrh komunikační strategie pro zvolený podnik
Eliška Ročárková -
Komunikační a marketingové strategie módního průmyslu na Pražském trhu.
Jan Zagvozkin -
Komunikační strategie e-shopu bezbolestnesezeni.cz
Natálie Wilková -
Online komunikační strategie společnosti Zalando
Tereza Rohová