Ing. František Hladík

Bachelor's thesis

Srovnávací reklama

Comparative advertising
Abstract:
Bakalářská práce provádí analýzu právní úpravy nekalé soutěže a konkrétně srovnávací reklamy v obchodním zákoníku. Výsledky teoretického zkoumání jsou komparovány na příkladech ze soudní praxe. Součástí teoretické části práce je analýza pojmu reklama a srovnávací reklama. Dále je uváděn stručný popis historie pojmu reklama a důležité aspekty psychologie reklamy. Praktická část obsahuje praktické příklady …more
Abstract:
The bachelor thesis analyses unfair-competition legislation, specificaly comparative advertising in the comercial code. The results of the theoretical part is compared with the examples of judicial practice. Component of the theoretical part is an analysis of the concept of advertising and comparative advertising. Further there is a brief description of history of advertising concept and important …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní