Ing. František Hladík
Bachelor's thesis
Srovnávací reklama
Comparative advertising
Abstract:
Bakalářská práce provádí analýzu právní úpravy nekalé soutěže a konkrétně srovnávací reklamy v obchodním zákoníku. Výsledky teoretického zkoumání jsou komparovány na příkladech ze soudní praxe. Součástí teoretické části práce je analýza pojmu reklama a srovnávací reklama. Dále je uváděn stručný popis historie pojmu reklama a důležité aspekty psychologie reklamy. Praktická část obsahuje praktické příklady …moreAbstract:
The bachelor thesis analyses unfair-competition legislation, specificaly comparative advertising in the comercial code. The results of the theoretical part is compared with the examples of judicial practice. Component of the theoretical part is an analysis of the concept of advertising and comparative advertising. Further there is a brief description of history of advertising concept and important …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/jeb9c/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic
Polina Gavrilova -
Srovnávací reklama v ČR a v zahraničí
Adam Kurzok -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Nekalá soutěž se zaměřením na klamavou a srovnávací reklamu
Vladimíra Marušíková -
Nekalá soutěž se zaměřením na klamavou a srovnávací reklamu
Nela Graclíková -
Srovnávací reklama
Michaela Kostrounková -
Srovnávací reklama v judikatuře vybraných evropských soudů
Dagmar Matúšů