Klára MAMULOVÁ

Bachelor's thesis

Sebepojetí rozumově nadaných žáků

Self-concept of the intellectually gifted learners
Abstract:
Tato práce si klade za cíl prozkoumat vztah mezi nadáním a sebepojetím školní úspěšnosti. Cílem teoretické části je analyzovat pojmy nadání, inteligence a sebepojetí. Cílem výzkumné části je porovnat žáky ze specializované třídy pro nadané se dvěma kontrolními skupinami žáků z běžných tříd. Dále si klademe za úkol zjistit, zda-li se liší školní sebepojetí mezi chlapci a děvčaty. Jako metoda zjišťování …more
Abstract:
This thesis seeks to investigate the links between giftedness and academic self-concept. The goal of the theoretical part is to analyze the concept of giftedness, intelligence, and self-concept. In the practical part, we compare pupils attending a school class specially created for intellectually gifted pupils and two control groups composed of participants from ordinary school classes. Our next goal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MAMULOVÁ, Klára. Sebepojetí rozumově nadaných žáků. Ostrava, 2019. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Psychology / Psychology

Theses on a related topic